Avalon » Serie komiksowe » Uncanny X-Men » Uncanny X-Men #189

Uncanny X-Men #189

Uncanny X-Men #189

"Two Girls Out To Have Fun"

Postacie
Streszczenie

Statua Wolności. Rachel Summers i Amara Aquila podziwiają piękno Nowego Jorku. Dla obydwu jest to nowy świat. Magma pochodzi z Nowej Romy, miasta przypominającego starożytny Rzym. Rachel przybyła tu z przyszłości, o której wspomnienia nie są dla niej miłe. Właśnie teraz przypomina sobie, jak płynęła rządowym ślizgaczem po rzece Hudson, dzięki swej telepatii czując myśli umierających mieszkańców miasta. Na sobie miała kostium Psa. Była najlepsza, potrafiła wytropić każdego mutanta. Na rozkaz załogi łodzi zeskoczyła na nabrzeże i zlokalizowała uciekinierów - kobietę z dwójką dzieci. Kiedy działka łodzi dziurawiły ich kulami, nie czuła wyrzutów sumienia, nie pozwolono jej na to. Ale cząstka jej duszy umarła wraz z nimi. Rachel odrzuca wspomnienie, ale Amara zauważa jej tłumione łzy. Dziewczyna tłumaczy, że coś jej wpadło do oka. Choć Magma w to nie wierzy, nie bardzo wie jak jej pomóc.

 

Na zacumowanym w porcie okręcie X-Men oraz Iliana żegnają się z ruszającą w podróż Storm. Mimo próśb przyjaciół, Ororo jest zdecydowana jechać. Odarta ze swoich mocy ma niewielką wartość dla zespołu, a poza tym musi jakoś odbudować swoje życie. Najlepszym miejscem na to będzie jej rodzinna Afryka. Rozlega się sygnał do opuszczenia pokładu i Storm prosi jeszcze przyjaciół, żeby ucałowali od niej Kitty [która jest z Loganem w Japonii - Christoff]. Kurt mówi jej, że sama to zrobi kiedy wróci ze swojej wyprawy.


Wiedząc, że mają przed sobą całe popołudnie, Amara i Rachel obmyślają, co będą robić. Najpierw pójdą na zakupy a potem odwiedzą pewną interesującą wystawę.


Magazyny portowe. Jaime Rodriguez kończy pracę i zmierza do szatni. Tam z wściekłością dostrzega dwóch znajomych, grzebiących w jego szafce. Przepędza ich gniewnie i sprawdza, czy wszystko w porządku. Tajemniczy naszyjnik wisi na swoim miejscu. Głos z jego wnętrza znowu zachęca go, by dał mu swoją duszę a świat będzie należał do niego. Jaime z trudnością opiera się pokusie. Wyczuwając zło klejnotu, postanawia się go pozbyć.


Muzeum Sztuki. Rachel pokazuje Amarze obiecaną wystawę, przedstawiającą kulturę starożytnego Rzymu. Magma jest zachwycona, gdyż przypomina jej to dom. Rachel opowiada jej o przemianie Republiki w Cesarstwo przez Oktawiana. Przodkowie Amary opuścili Rzym obawiając się właśnie takiego rozwoju zdarzeń. Wspomnienie domu przypomina jej o tęsknocie za rodziną, którą chciałaby znów zobaczyć. Nagle Rachel, powodowana jakimś impulsem wybiega z muzeum. Dostrzega odjeżdżającą właśnie limuzynę a w niej osobę, którą przed chwilą wyczuła, nieświadomą że została wykryta - Selene. Kiedy mówi o tym Amarze, widzi w jej myślach nienawiść do tej kobiety, równie wielką jak jej własna. Zgadzają się, że czas na zemstę i ruszają tropem limuzyny.


Samochód parkuje kilka przecznic dalej, przed wejściem do eleganckiego budynku. Dziewczęta odnajdują wejście dla służby i wkradają się do środka. Rachel odkrywa, że działają tu urządzenia ograniczające zasięg jej telepatii. Choć nie zapowiada to niczego dobrego, Amara nie ma zamiaru zrezygnować. W garderobie dla służby znajduje pasujące na nie uniformy pokojówek. Rachel ma opory przed ubraniem stroju, którego elementem jest niewolnicza obroża, jednak przełamuje wstręt. Chwilę po tym jak kończą się przebierać, do garderoby wchodzi lokaj, wzywając jedną z nich do pomocy.


W podziemiach budynku Friedrich von Roehm prezentuje Sebastianowi Shaw swoją kandydatkę na nową Czarną Królową Hellfire Club - Selene. Czarny Król przyznaje, że jeśli chodzi o wygląd, łowczyni jest idealną kandydatką. Jednak na tytuł Królowej trzeba sobie zasłużyć. Selene z uśmiechem otacza go pierścieniem wyciągniętego z podłogi betonu. Shaw uwalnia się dzięki swej sile, ale jest pod wrażeniem. W myślach stwierdza, że niewiele brakowało a wiedźma udusiłaby go. Ciekawi go, czy wiedziała o jego podatności na pasywne ataki. Tymczasem Selene odtwarza jego tron i bezczelnie siada na nim, nie kryjąc swych intencji przejęcia władzy w Klubie. Oświadcza, że uznaje zwyczaj wręczania w takich okazjach prezentu gospodarzowi. Prosi go o cierpliwość, a dostarczy swój. Kiedy znika z ich oczu, Tessa pyta Sebastiana, czy zamierza ją zaakceptować. Shaw mówi, że w tych okolicznościach nie ma wyboru.


Na górze Rachel kończy obsługiwać gości i wychodzi na korytarz. Przebranie jest idealne i nie wzbudziło niczyich podejrzeń, co budzi w niej nieopisaną wesołość. Chichocząc, dziewczyna kątem oka dostrzega przechodzącą znienawidzoną postać i znienacka uderza ją tacą. Potężna wiązka telekinetyczna rzuca zaskoczoną Selene na ścianę. Rachel podbiega do nieruchomej wiedźmy, tylko po to by odkryć, że została oszukana. Rysy Selene zmieniają się i Rachel widzi przed sobą... Magmę. Prawdziwa łowczyni chwyta ją z tyłu i za pomocą swej mocy hipnotyzuje.


Po chwili wiedźma przedstawia Shawowi swój dar - dwie młode mutantki na smyczach. Tessa od razu zauważa podobieństwo Rachel do Jean Grey. Telepatycznie radzi Sebastianowi przyjąć prezent i użyć go przeciw Selene.


Rachel budzi się, mając na sobie uniform Psa i zaczyna wyć z rozpaczy, bojąc się że całe nowe życie było tylko okrutnym żartem jej panów. Wokół niej jest tylko ciemność i groza, zniechęcające do ucieczki i skłaniające raczej by się poddać i znaleźć ukojenie w uległości. A jednak Rachel buntuje się, nie chcąc już nigdy być niewolnikiem. Mała cząstka jej umysłu uwalnia się spod kontroli Selene. Dziewczyna zastanawia się co zrobić. Jeśli będzie próbowała uwolnić resztę umysłu, wiedźma wyczuje to i uderzy. Postanawia nawiązać kontakt z Amarą przez psychowięź utworzoną jeszcze w muzeum. Pojawia się w jej umyśle, który przybrał formę zrujnowanej rzymskiej rezydencji. Kiedy Magma ją dostrzega, każe jej iść precz i zamierza się swoim mieczem. Używając telekinezy, Rachel blokuje jej cios i obezwładnia ją. Uwięziona Amara wpada w szał i tworzy lokalne trzęsienie ziemi. Właśnie o to chodziło Rachel, która wyczuła w pamięci przyjaciółki, że użycie mocy już kiedyś pomogło jej przełamać kontrolę Selene. W końcu Amara przybiera postać Magmy i wyrywa się z uścisku Rachel. W przypływie furii niszczy reprezentującą Selene statuę. Plan zadziałał.


W prawdziwym świecie Rachel i Amara odzyskują kontrolę nad sobą. Powodowana szałem Magma zaczyna siać zniszczenie w budynku. Tessa ostrzega wszystkich, że grozi to zawaleniem domostwa. Widząc co się dzieje, Racheel rozpaczliwie wzywa profesora Xaviera. Tymczasem Selene przejmuje kontrolę nad sytuacją, otaczając obie dziewczyny pierścieniami kamienia. Ponieważ przełamały jej hipnozę, postanawia je zabić. Przeszkadza jej w tym Nightcrawler, który pojawia się znienacka i zabiera wiedźmę w nieznane. Magma uwalnia się i krzyczy, by wracał i pozwolił jej zabić Selene. Do pomieszczenia przebijają się Colossus i Rogue, pojawia się też mentalna projekcja Xaviera. Profesor oznajmia, że Kurt zabrał Selene do pomieszczeń powyżej i pozbawił ją przytomności. Oświadcza też Amarze, że jego studenci nie zabijają i powinna o tym pamiętać. Zawstydzona Magma uspokaja się. Shaw oświadcza, że porwanie dziewcząt nie było jego pomysłem i pozwala mutantom odejść bez walki.


Później, Rachel telekinetycznie zmienia stroje swój i Amary w normalne ubrania. Dziewczyna pyta Charlesa, czy odnalazł je dzięki jej wołaniu o pomoc. Xavier zaprzecza i każe im wyjść na zewnątrz. Szał Magmy poczynił w okolicy takie zniszczenia, że trudno było ich nie znaleźć.


Dworzec. Jaime niecierpliwie czeka na pociąg. Nie może się doczekać, kiedy w końcu zniszczy przeklęty naszyjnik. Zasłuchany w audycję radiową, nie zauważa skradającego się z tyłu osobnika. Bandzior wbija mu nóż w plecy i wyciąga torby naszyjnik. Ku jego przerażeniu, klejnot zaczyna go palić a płomienie natychmiast przechodzą na pobliskie budynki. Złowieszczy głos oznajmia, że po wiekach uwięzienia Kulan Gath w końcu jest wolny i zrobi ze światem, co zechce.

Autor: Christoff

Galeria numeru

Uncanny X-Men #189

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.