Avalon » Serie komiksowe » Daredevil: The Man Without Fear » Daredevil: The Man Without Fear #4

Daredevil: The Man Without Fear #4

Postacie
Cytat

Foggy: "You wanna pastrami reuben on white? That’s a damn crime!"
Matt: "And a side of mayonnaise, please."
Foggy: "Mayonana reuben? That makes it a felony!"

Streszczenie

Mijają dni, a mafia gwałtowne rośnie w siłę zajmując się porwaniami, narkotykami, zabójstwami. Wszystkim kieruje jeden człowiek – Kingpin. Każdy, kto mu się sprzeciwi, bardzo szybko jest eliminowany przez jego szwadron śmierci. Najgroźniejszym i najbardziej przerażającym człowiekiem z tego prywatnego gestapo jest niejaki Larks - młody mężczyzna, którego Kingpin ukierunkowywał od dzieciństwa. Wprowadzając w świat przestępczości wyrwał z niego duszę i wyparł wszystkie ludzkie odruchy przez jedną tylko czynność – zabijanie.

Mijają lata. Matt Murdock kończy studia i dostaje dobrą pracę w Bostonie. Jest bardzo zapracowany, a to wystarcza mu, by nie myśleć o przeszłości. Ta jednak odzywa się do niego sama. Dzięki świetnej postawie Matta w pracy ma on możliwość dostania lepszej posady w Nowym Jorku. Początkowo Murdock nie chce jej przyjąć, jednak szef nakazuje mu to.

Niewidomy wraca do Hell’s Kitchen. Idąc ulicą przypomina sobie swoje dzieciństwo. Chichotanie dziewcząt, pięści łobuzów, które rozbijały się na jego twarzy, metalowy łańcuch od ogrodzenia, który chłostał jego plecy… i przede wszystkim nadane mu przezwisko – Daredevil. Nagle Matt zostaje zaczepiony przez bandę oprychów, którzy chcą go okraść. Początkowo prosi, by zostawili go w spokoju, jednak widząc, iż prośbami nic nie wskóra przechodzi do rękoczynów. Rozpętuje się bijatyka. Murdock nokautuje kolejnych bandziorów, a w głowie raz po raz huczy mu jego przezwisko – Daredevil, Daredevil, Daredevil, Daredevil… Gdy kończy z ostatnim mężczyzną, nastaje cisza. Jednak zamiast ulgi Matt czuje zagubienie i samotność. Udaje się więc do swojego ulubionego miejsca – do sali gimnastycznej. Wnętrze jest opuszczone i mocno zdemolowane, jednak Matt nadal jest w stanie wyczuć charakterystyczny, słodkawy zapach. Niewidomy na chwilę znów traci panowanie nad sobą, przypominając sobie wszystkie wspomnienia związane z tym miejscem. Po chwili jednak uspokaja się i nagle… wyczuwa bicie czyjegoś serca. Nie jest tu sam. Po zapachu poznaje, że to dziewczyna. Młoda, silna i przestraszona. Nieznajoma sięga po kamyk i wystrzeliwuje go z procy w kierunku Matta. Niewidomy łapie pocisk. Dziewczyna jest zdumiona. Przedstawia się jako Mickey.

Mijają dni. Matt i Mickey codziennie ćwiczą na siłowni. On po pracy, ona po szkole. Niewidomemu przypomina ona jego samego, gdy był w jej wieku. Między dwójka zawiązuje się przyjaźń. Dziewczyna wypytuje Matta o jego ojca. Murdock opowiada jej jego historię. Mickey zwraca uwagę na plakat z wizerunkiem Jacka Murdocka. Ubrany jest na nim w dziwaczny kostium z literą „D”. Niewidomy tłumaczy, że jest to pierwsza litera pseudonimu, jaki nadano mu gdy był mały – Daredevil.

Murdock po raz pierwszy od lat spotyka się ze swoim przyjacielem ze studiów – Foggym Nelsonem. Podczas rozmowy wynika, że gdyby oboje zamienili się swoimi posadami, byliby naprawdę szczęśliwymi ludźmi. Matt postanawia pomóc przyjacielowi. Razem zaczynają pracować nad jedną ze spraw.

Dbając o dobro mafii, Kingpin zmniejsza budżet finansowanego przez niego filmu ociekającego przemocą i seksem. Wpływa to na brak funduszy na zatrudnienie profesjonalnych aktorów. W tym celu producent zleca dwojgu swoim podopiecznym uprowadzenie dziewczynki wyglądającej na włóczęgę i w wieku do 12 lat.

Mickey idzie ulicą prowadzącą do sali gimnastycznej. Nagle jednego z zaułków wyskakuje na nią dwoje napastników. Jeden z nich przystawia jej gazę ze środkiem usypiającym do twarzy. Dziewczyna mdleje.

Pokój hotelowy Matta. Murdock dostaje telefon od swojego szefa. Musi jak najszybciej wracać do Bostonu, zająć się jakąś ważną sprawą. Zostawia Foggy’ego i wyrusza na lotnisko. Będąc jednak w drodze nakazuje taksówkarzowi podjechać pod salę gimnastyczną w Hell’s Kitchen. Na progu tejże Matt znajduje czapkę Mickey. Martwi go to, gdyż dziewczyna nigdy jej nie zdejmowała. Niewidomy wyczuwa, że na wewnętrznej stronie znajduje się karteczka z adresem Mickey. Murdock postanawia sprawdzić, czy aby na pewno wszystko jest w porządku.

Tymczasem porywacze kontaktują się ze swoim pracodawcą – Clay’em. Jest on wściekły, gdyż dziewczyna ma 14, a nie tak jak kazał - maksymalnie 12 lat. Za karę obniża on obiecane wynagrodzenie o połowę, jednocześnie mówiąc, że zapłaci dopiero rano. Dwójka kidnaperów jest kompletnie spłukana. Nie mając pieniędzy na narkotyki, bez których nie są wstanie wytrzymać, postanawiają działać na własną rękę. Dzwonią do rodziców dziewczynki żądając okupu w przeciągu godziny. Zrozpaczony ojciec godzi się oddać cały swój dorobek, byleby odzyskać córkę całą i zdrową. Teraz to porywacze dyktują warunki, do których on musi się dostosować. Nikt bowiem nie jest w stanie pomóc teraz jego latorośli. Mężczyzna nie wie jednak, że tuż nad nim, na dachu budynku stoi Matt Murdock. Człowiek bez strachu. Człowiek, który ma teraz za zadanie uratować Mickey... Niewidomy przeskakuje z dachu na dach. Wpada do sali gimnastycznej, skąd zabiera laskę, której używał w dzieciństwie.

W międzyczasie dziewczyna, która brała udział w porwaniu Mickey dzwoni do swojego zleceniodawcy. Wsypuje swojego kompana, próbując wyłudzić jakieś pieniądze na narkotyki. Clay mówi swojemu szefowi o tym, co zaszło. Jego szef mówi kolejnemu, a ten przekazuje informacje przez następnych szefów. Wreszcie fakt, że jeden z porywaczy osobiście zażądał okupu od rodziców Mickey, trafia do Kingpina. Ten natomiast wydaje Larksowi polecenie zlikwidowania Clay’a. Mówi, żeby zrobił to, jak tylko chce. Niech inni wiedzą, że z Kingpinem nie można tak pogrywać. Jednocześnie informuje go, że od momentu zapakowania Clay’a do czarnego, plastikowego worka porwana dziewczyna należy do niego.

Clay wychodzi ze swojego biura. Spokojnie wsiada do swojego samochodu i uruchamia go. Jednak zamiast łagodnego warkotu silnika słychać huk potężnej eksplozji rozsadzającej samochód na strzępy. Larksowi została trójka. Dwóje porywaczy zginie najpierw. Później zdecyduje o losie dziewczynki.

Ojciec dziewczynki przemierza Hell’s Kitchen z torbą pełną pieniędzy. Prowadzą go budki telefoniczne, na które dzwoni porywacz. Tata Mickey melduje swoją obecność, po czym biegnie dalej i dalej, i dalej. Wreszcie dociera na południowy Bronx, gdzie w wyznaczonym śmietniku zostawia torbę, po czym znika bez śladu ufając, że porywacze oddadzą mu jego córkę. Matt śledził go aż do Bronxu. Teraz został tu jednak, by obserwować porywacza. Ten wkrótce pojawia się i zabiera torbę. Matt podąża za nim. Obaj wchodzą do budynku, w którym przetrzymywana jest Mickey. Kidnaper dochodzi do drzwi swego mieszkania. Klucz przeszywa zamek w drzwiach, a jego głowę przeszywa pocisk wystrzelony z pistoletu znajdującego się za drzwiami. To Larks. Matt próbuję wymknąć się z tej sytuacji, jednak podwładny Kingpina zauważa go i zaczyna do niego strzelać. Murdock uchodzi bez szwanku. Larks zabiera Mickey i kontaktuje się z Kingpinem. Grubas stwierdza, że mają do czynienia z nowym przeciwnikiem, po czym każe Larksowi przyprowadzić dziewczynkę do magazynu w porcie. Gdy Mickey dociera tam, zostaje zamknięta w małym, ciasnym pomieszczeniu. Krzyczy, jednak mafiosi zapewniają ją, że nikt jej nie usłyszy. Są w błędzie – przyczajony na dachu Matt słyszy ją doskonale. Dziewczyna zaczyna śpiewać. Murdock słyszy jej głos. Po chwili zaczyna słyszeć też kolejne. To inne, porwane dzieci zaczynają śpiewać razem z Mickey. Matt za pomocą swojej laski pokonuje kolejnych ochroniarzy. Następnie wypina kilka kabli z zaparkowanych przed magazynem samochodów. Teraz nikt nie będzie mógł mu uciec. Murdock cichutko rusza na ostatnich dwóch strażników stojących na pomoście. Nie hałasując. Nie wydając żadnego dźwięku. Skoncentrowany jak nigdy...

Autor: Toad

Galeria numeru

Daredevil: The Man Without Fear #4

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2017 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.